woensdag 14 september 2011

Ronde 4: Jorden en Lucas op 3,5!

In ronde 3 kenden de Nederlanders met 9,5 uit 15 weer een goede dag. Opvallend genoeg behaalden de spelers die het meeste last hadden van fysieke ongemakken, Roger en Anna Maja, de afgelopen dagen flink wat punten. De ziekenboeg stroomt langzaam aan leeg, maar het blijft oppassen met eten. 

Tijdens de 4e ronde zaten drie Nederlanders op de LIVE-borden: RogerJorden en Lucas. Roger redde het helaas niet. Jorden won en Lucas speelde remise, waardoor beide broers op 3,5 uit 4 kwamen. Overwinningen waren er ondermeer ook voor Thomas, Robin en Evie, die het met 3 uit 4 ook erg goed doen.

Hieronder een groepsfoto met naast de spelers ook nog begeleiders en ouders (excl fotograaf Robert).



De uitslagen met opmerkingen van de spelers:

Jongens t/m 10
½ Lucas van Foreest: Lucas speelde tegen een achtjarige (!) speler die erg sterk speelde. Lucas wist hem op het einde mooi te trucen en het werd remise. 
0 Robby Kevlishvili: Ik won eerst een kwaliteit tegen pion maar dat was wel moeilijk en toen had ik een toreneidspel met een pion minder dat was verloren.


Jongens t/m 12
1 Jorden van Foreest: Ik kreeg de voorbereiding op het bord maar daarna deed mijn tegenstander meteen een fout waarna het waarschijnlijk al verloren was.

Jorden wint en heeft nu 3,5 uit 4!

1 Robin Lecomte: Ik speelde in het Konings-Indisch de ruilvariant ik kwam daarna dacht ik slechter te staan hij had een vrijpion daar kon ik mijn paard voor zetten en vanaf dat moment kwam ik beter te staan daarna kon ik binnen komen met mijn torens en werd mijn vrijpion heel sterk hij offerde een kwal maar dat was niet goed.

Robin heeft ook een eigen blog.

Jongens t/m 14
1 Thomas Beerdsen: Vandaag moest ik voor de tweede keer tegen een Fransman met zwart, maar ik speelde geen Frans maar Siciliaans. Hij speelde helaas geen 3.Pxd4 maar 3.Dxd4, wat ik niet goed ken. Ik speelde het wel redelijk, maar waarschijnlijk was Db6 niet zo nauwkeurig maar Da5 wel. Daarna dacht hij een pion te winnen, maar ik kwam opeens zo ongeveer gewonnen te staan. Het was in ieder geval erg goed J. Daarna speelde ik de niet heel erg goede zet Td8, waarmee ik mijn tegenstander de kans kan om terug te komen maar dat deed hij gelukkig niet. Toen kon ik afwikkelen naar een gewonnen toreneindspel met een pion meer.










Thomas had gisteren genoeg redenen om te lachen: hij won op zijn verjaardag!



Jongens t/m 16
0 Roger Meng:

Jongens t/m 18
1 Hugo ten Hertog:

Meisjes t/m 10
0 Lucie Egberink: Ik had een partij van mijn tegenstandster in Chessbase gezien, en daarin speelde ze vrij rustig, zonder penningen een dubbele aanvallen. Sterker nog, ze zag een heleboel dubbele aanvallen over het hoofd, maar mijn partij speelde ze opeens wel met veel dubbele aanvallen en penningen, en dat had ik dus niet voorbereid. Of ik speelde gewoon heel slecht, maar ik denk dat het in de opening fout ging en dat ik er daarna eigenlijk niets meer aan kon doen, dus na dame- en torenverlies verloor ik de partij.

Meisjes t/m 12
½ Anna Maja Kazarian:

0 Maaike Keetman: Mijn partij was een groot spektakel, alleen mijn tegenstandster trok aan het langste eind want ik maakte een blunder, maar anders stond ik waarschijnlijk ook wel verloren want mijn aanval 
sloeg niet door.


Meisjes t/m 14
1 Catheleijne Sanders:

1 Mahsa Bitalzadeh: Ik had wat anders op het bord gekregen dan voorbereid, maar ik ontwikkelde mijn stukken gewoon en mijn tegenstandster niet waardoor ik op een gegeven moment ging aanvallen en dat was fataal voor haar.

Mahsa was gisteren als allerlaatste klaar. Na afloop kon direct het licht uit in de speelzaal.

1 Willemijn de Voogt: Ze speelde Scandinavisch met zwart en door een verwisseling van zetvolgorde kwam ik best chill uit de opening. Toen deed ik het onnauwkeurig en kwam zij er weer een beetje uit. Maar in tijdnood verzwakte ze haar stelling en won ik een paar pionnen. Daarna kon ik het gewoon uitspelen.

Meisjes t/m 16
0 Sophia Thoma:

Meisjes t/m 18
1 Evie Warmelink: Ik kreeg mijn voorbereiding op het bord. Ze deed een andere zet dan ik had verwacht en daardoor kwam er een truc in de stelling. Daardoor kwam ik in een dame paard eindspel terecht met een pion meer. Dat eindspel won ik.

1 opmerking:

  1. Zeg Willemze, zou je een tussenstand van alle deelnemers door kunnen geven?

    BeantwoordenVerwijderen