zondag 19 augustus 2012

Goede dag voor Nederland

Met 11 uit 16 werd vandaag een prima score neergezet. Net nog een puntje te weinig voor de ijsjesscore, maar die gaat vast nog een keer gehaald worden deze week.

Hieronder enkele quote's die we spelers wisten te ontlokken.
Robby: Ik speelde een Franse partij, waarin mijn tegenstander een paar rare zetten deed. Toen ik een stuk had gewonnen was het niet meer moeilijk.
Casper: In mijn  partij deed mijn tegenstander Scandinavisch. Ik offerde 3 stukken en toen ging zwart mat.
Jonas was blij met de voorbereiding en kwam goed te staan toen zijn tegenstander d4 speelde. Hij won een pion en speelde het eindspel goed uit.

Anna-Maja's tegenstander speelde niet zoals normaal open siciliaans, maar probeerde haar te verrassen in een Rosolimo. Dit had zij echter toevallig met Peng voorbereid en dus ging ze lekker aanvallen, rokeerde niet, maar had wel erg veel ruimte. Ze won een aantal pionnen bij de vijandige koning en deze ging ineens mat.
Roger behaalde een mooie overwinning door al vanuit de opening een koningsaanval in te zetten. Hij had veel gezien en maakte het netjes af. Hiermee houdt hij keurig de 100%!

1 opmerking:

  1. Roger Meng 1+1+1=2?
    Catheleijne won op chess results, maar heeft hier 0 op dag 3?
    Is dit een tussenstand?

    BeantwoordenVerwijderen