donderdag 8 november 2012

4,5 uit 5 in de eerste ronde

We zijn bijna ongeschonden door de eerste ronde gekomen, alleen Lisa moest in remise berusten nadat ze in een scherpe Siciliaanse partij met zwart de winst gemist had.

De Nederlandse delegatie is helaas verdeeld over twee locaties. Ik zit met de jongste drie en de moeder van Anna-Maja in twee comfortabele appartementen boven op een berg, met uitzicht over heel Maribor en omgeving. Ook in een appartement vlak bij ons zitten Tjark Vos (komt voor de Antillen uit) en zijn coach Paul-Peter Theulings. Het is slechts een paar minuutjes lopen naar een indrukwekkende kabelbaan die ons in 6 minuten naar beneden brengt. En dan is het weer slechts een paar minuten lopen naar de speelzaal. Ideaal, tenzij je zoals Vladimir last hebt van hoogtevrees. Dus hij zit met Benjamin en Lisa in de stad zelf. Het was even touwtrekken met de organisatie, maar inmiddels als het goed is in een acceptabel hotel.

Hieronder volgen enkele indrukken uit de eerste ronde. De partijen van Benjamin en Lisa waren live te volgen: http://www.wycc2012.com/liveg.html

Jorden: "Ik had zwart en mijn tegenstander speelde heel erg op remise.
Na een tijdje kregen we een gelijke stelling en toen mijn tegenstander niet
de juiste voortzetting koos kreeg ik een duidelijk voordeel wat ik uiteindelijk omzette in winst."

Anna-Maja: "Dankzij Jorden is mijn ‘roman’ gewist, dus heb ik geen zin meer gehad om hem weer over te typen. Ik heb een makkelijke partij gehad, won een stuk en daarna de partij."


Robby: "Ik vond de vliegreis ook leuk, en de busreis stom. De partij ging echt heerlijk: Eerst wist ik zijn beste loper tegen mijn paard te ruilen, en ik had een kleine aanval over de h-lijn. Maar daarna had ik ergens een goede zet waardoor de stelling open kwam. Uiteindelijk offerde ik een toren voor mat. "



Tjark: "Ik speelde vandaag met wit tegen een Rus met 2319. Door een paar strategische fouten van mij kreeg hij een sterk paard en een goede dame. Hierdoor verloor ik. Speciaal voor deze blog heb ik foto’s gemaakt van de knuffels van Jorden en Kevin(Robby). Kevin is nu soms bang dat ik (alweer) op hem ga zitten. Verder viel mij op dat de zwartspeler naast mij na 40 minuten en 12 zetten opgaf. Morgen moeten we nog een paar Duitsers pownen met voetbal."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten