vrijdag 9 november 2012

5 uit 5 in de tweede ronde

Robby: "Ik speelde vandaag tegen een Mongool (uit Mongolie). Na 5 zetten had mijn tegenstander al een half uur gebruikt. In de partij veegde ik hem er heel rustig af. Aan het eind had ik 1 uur en 16 minuten, en mijn tegenstander nog maar 15 seconden." Jorden: "Ik speelde vandaag tegen iemand uit Zwitersland. Ik kreeg mijn voorbereiding op het bord en ik stond iets beter. Daarna maakte ik een fout en werd het weer gelijk. Hij werd daarna gulzig en hij pakte 2 pionnen maar hij stond bijna mat. Om mat te voorkomen moest hij toen een stuk weggeven en dus won ik uiteindelijk de partij." Anna-Maja: "Ik speelde vandaag tegen een oude bekende: Een Sloveense waarvan ik vorig jaar op het EK van had verloren in de 1e ronde. Ik speelde Frans en ze zat al meteen na te denken na 1...e6. De opening ging een klein beetje slecht, waardoor ze wel een klein plusje had. Ze blunderde op een gegeven moment een pion en loper om een reden die ik niet weet. Ik was ook nog in tijdnood, dus ik moest ook nog alles overkijken of ze me niet tructe. Uiteindelijk won ik ook nog een kwaliteit en gaf ze op." Tjark: "Mijn dag begon goed. Ik had lekker gedroomd. Ook kwam ik met zwart goed uit de opening. Maar toen gaf ik op dramatische wijze een pion weg. Ik ging dus maar proberen om aan te vallen, maar hij truukte mij en ik verloor. De kleine jongens moeten mij maar niet lastig vallen vandaag."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten