zondag 29 december 2013

Verslag Anna-Maja ronde 6-11



In de zesde ronde speelde ik tegen een Chinese. Ze speelde redelijk goed in de opening.
Op een gegeven moment had ze een dubbelpion gekregen, maar na een slordige zet van mij had ze geen dubbelpion meer en werd mijn pionstructuur verslechterd. Ook mijn koning werd zwak. Na wat onhandige zetten van mijn tegenstandster kon ik haar koning openen en vervolgens mat zetten 

In de zevende ronde speelde ik tegen een Griekse. Ze speelde wat anders dan dat ze normaal speelde, dus kwam ik niet zo goed uit de opening en kon ik na materiaalverlies al snel opgeven 

In de achtste ronde speelde ik tegen een Italiaanse. De opening ging opzich wel goed, alleen had ze hele vervelende paarden. Gelukkig had ik een mooi veld voor mijn paard te pakken gekregen, waarna ik om de vervelende paarden van mijn tegenstandster omheen kon spelen. Na een blunder van mijn tegenstandster won ik een stuk en na veel zetten uiteindelijk de partij 

Tijdens de rustdag gingen we naar Dubai!!! Net zoals het toernooi niet op tijd begon, vertrokken we pas een uur later dan gepland, zonder reden. Samen met mijn moeder ben ik in Dubai Mall geweest, heb ik Burj Khalifa en een schitterende fonteinenshow gezien en heb ik op het terras lekker in het zonnetje gezeten  Daarna zijn we met de metro en daarna met de taxi naar het 7-sterren hotel Burj al Arab. Jammer genoeg ging de tijd snel voorbij, maar het was een super leuke en gezellige dag!


In de negende ronde speelde ik tegen een Amerikaanse. Ze speelde tijdens het toernooi best wel goed tegen goeie tegenstandsters, maar tegen mij ging ze hard van het bord af. Aan het eind heb ik een mooi trucje kunnen doen 

In de tiende ronde speelde ik tegen een Indische. Ik heb eerder tegen haar gespeeld en toen won ik ook! Dit keer werd het iets moeilijker voor me, ik stond op een gegeven moment zelfs verloren. Uiteindelijk maakte ze een paar fouten waarna ze kon opgeven.

In de elfde ronde speelde ik tegen een Uzbekistaanse. De voorbereiding kwam op het bord, alleen ging ik te optimistisch met mijn pionnen naar voren. Dat bleek niet goed te zijn en maakte ik een fout in tijdnood waarna ik moest opgeven 

Over mijn resultaat kan ik tevreden zijn, want ik heb geen trainer en mijn best gedaan! Ook ben ik pas eerstejaars, dus kan ik volgend jaar in dezelfde categorie weer meedoen! 


Anna-Maja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten