zondag 22 december 2013

Verslag Robby ronde 1-6


De vliegreis was echt fantastisch, er was een stewardess die heel aardig was, en ze wilde zelfs een handtekening! :-) We hadden een monitortje waar we spelletjes op konden doen, muziek luisteren, films kijken, en dat was echt heel cool. De busreis was niet leuk, want de bus was heel klein en we kwamen pas om 24.00 uur bij ons woonblok aan. Toen wilde Merijn nog iets eten. De aardige gastvrouwen bestelden KFC voor hem, en het mooie was dat hij zelf niet hoefde te betalen!

We zitten in een leuk studentenhuis met een hotel-twist, elke dag worden de bedden opgemaakt, handdoeken verwisseld, schoongemaakt, etc. 

De volgende ochtend gingen Merijn en ik om 9:30 ontbijten, maar toen was er al een hele lange rij :-(. Na een uur wachten hadden we pas iets te eten, dus vanaf toen hadden we besloten elke dag om 7 uur op te staan om vervolgens heel vroeg en lekker rustig te ontbijten. De eerste partij ging soepel, ik won met wit in een Spaanse partij van een Rus met 1642. Cijfer van Merijn voor mijn partij: 7,5

Ronde 2: De voorbereiding ging goed en de partij ook; ik won met zwart met het Engels (waarvan Merijn zegt dat mijn Pd5 niet zo goed was) van een Wit-Rus met 1826. Cijfer van Merijn: 7

Ronde 3 zag er ook ongeveer zo uit. De voorbereiding was goed en ik won een heerlijke partij (met op het eind paard + dame offer :-D) in 2 uur van een gast uit Azerbeidzjan met 1936. Cijfer van Merijn: 8.5

Vervolgens kwam de dubbele ronde. Ik moest met zwart tegen een gast uit Iran met 1976. Ik stond al heel snel heel slecht, dus toen moest ik erg mijn best doen om er nog iets van te maken, en dat lukte ook! :-D Uiteindelijk (nadat we allebei nog een paar fouten hadden gemaakt) wist ik toch nog te winnen. Ik was toen om 13:00 uur klaar. Cijfer van Merijn: 7 
Als één van de drie spelers met 4 uit 4, mocht ik op bord 1 spelen! Met wit tegen een Rus met 2239. Ik overspeelde hem echt helemaal, en toen hij op het eind nog slecht verdedigde kon ik het afmaken. Cijfer van Merijn: 10! Emoji

Vandaag speelde ik tegen een Griek met 2089, weer op bord 1!! Ik had me erg goed voorbereid, maar dat kwam niet op het bord. Ik kwam redelijk goed uit de opening, maar ik zag het goede idee niet. Toen mijn kansen weg waren, kon mijn tegenstander het wat beter spelen, want hij was in het eindspel de enige die op winst kon spelen, maar hij bood (verrassend) remise aan en ik nam dat aan. 5,5 uit 6 dus!! Emoji
Cijfer van Merijn: 6 Emoji

Robby EmojiEmoji

Geen opmerkingen:

Een reactie posten